TITLE

DESCRIPTION

Starszaki zerówka

Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu…

 

Robert Fulghum

   

Grupa najstarszych dzieci w przedszkolu to „P O M Y S Ł O W I” i „K R E A T Y W N I”.

 

Jest to dla nich ostatni rok w grupie przedszkolnej. Są starsi, wiedzą i potrafią więcej, i wszystkie przygotowują się do tego, by niebawem przekroczyć szkolne progi i podjąć wyzwania małego ucznia. Pragniemy je w tym mądrze wspierać, wykorzystując naturalną ciekawość świata i różnorodne zdolności. Chcemy je uczyć tego, co najważniejsze, chcemy, by posiadły niezbędne umiejętności do radzenia sobie na co dzień, by przygotowały się do roli ucznia, by rozwijały swoją niepowtarzalną osobowość, swoje uzdolnienia, by stawiały czoło życiu i wygrywały!

 

Dzieci w wieku 5 lat przede wszystkim bawią się, a podczas zabaw uczą się. Są niezwykle aktywne i w ten sposób zbierają ogrom doświadczeń sensoryczno-motorycznych, poznawczych i emocjonalno-społecznych, a to baza dla ich rozwoju. Codzienne życie w Chatce Puchatka to wielka frajda, wspólne przygody i… wielkie wyzwania! To radość wspólnych zabaw i wykonywania wspólnych prac, radość dzielenia z drugim małym człowiekiem wspólnych przeżyć. Wszystkie one stają się niezwykłymi okazjami, by dziecko dojrzewało emocjonalnie i społecznie, by uczyło się coraz więcej o sobie samym i o innych, by uczyło się skutecznego komunikowania się z otoczeniem, by nawiązywało i budowało relacje z innymi, uczyło się współdziałania i solidarności, odwagi i umiejętności wyrażania siebie, życzliwości, wybaczania, radości życia z innymi ludźmi…

 

Grupa rówieśnicza i różnorodne sytuacje podczas wspólnych zajęć niosą nieustannie nowe wyzwania i pozwalają zdobywać doświadczenia, które przyczyniają się do kształtowania odporności psychicznej dziecka na sytuacje trudne. Niebawem nasi Pomysłowi i Kreatywni staną w nowej roli społecznej – ucznia. Im bardziej okrzepną emocjonalnie w sytuacjach, które wiążą się z pewnym napięciem psychicznym, tym lepiej poradzą sobie z nowymi wyzwaniami. Sytuacje kontaktu z drugim małym człowiekiem i jego punktem widzenia danej sytuacji uczą otwartości na ludzi i na świat.

 

I wreszcie, uczą też godzenia różnych punktów widzenia i wspólnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych, bo przecież, by być razem na co dzień, dzieci muszą w końcu nauczyć się te różne punkty widzenia uzgadniać, oczywiście na miarę dziecięcego świata spraw i zdarzeń. Uczą się w ten sposób współpracy i współdziałania mimo różnorodnych punktów widzenia (a może właśnie dzięki nim)! Podczas wielu zabaw i różnorodnych zajęć dzieci uczą się pojęć i rozwijają umiejętności, które będą niezbędne do poradzenia sobie w szkole już w niedalekiej przyszłości. Począwszy od umiejętności skupienia uwagi na tym, co mówi nauczyciel i umiejętności zrozumiałego komunikowania swoich myśli po umiejętność rysowania po śladzie czy rozumienia pojęcia stałości liczby. Możemy je wesprzeć przede wszystkim cierpliwością i zachętą do działania, mądrze wykorzystując codzienne sytuacje lub organizując czas poprzez eksperymentowanie, odkrywanie, badanie, działanie i poszukiwanie... Bo to jest właśnie podstawowa tajemnica inteligencji – aby coś zrozumieć, potrzebujemy tego doświadczyć, czasem wielokrotnie.

 

Robimy wszystko co w naszej mocy, by czas spędzony w naszym przedszkolu okazał się niezapomnianą przygodą i przyniósł rezultaty w postaci młodych, kreatywnych i pełnych pasji ludzi.


Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress